onsdag 20 augusti 2014

Syjunta

I måndags hade syjuntan sin första träff hemma hos mig och det stickades poncho, virkades mormorsrutor och jag virkade på en tröja. Mycket skratt och prat trots att vi bara var 3 stycken. Vi hann äta paj och kaka och dricka kaffe så nu är det sociala kontot välfyllt så jag klarar mig en stund. Vi bestämde att träffas om 3 veckor och det blir skoj!! Kanske blir vi fler med tiden om nån vill haka på :-)
Jag virkar på en tröja till S och eftersom att jag inte har något mönster blir det en hel del att prova för lilla hjärtat. Hon såg en bild och ville att jag skulle göra en lika dan.

Imorgon börjar skolan med allt vad det innebär och hur ska stackars lilla jag orka kliva upp 6.30 som är så morgontrött.. Dottern är lätt att få ur sängen, mamman är trögare. Dock ska det bli skönt att få lite rutiner igen.

1 kommentar: